Nieuw Nederlandstalig album Ellen ten Damme

Op haar nieuwe album ‘Alles Draait’ zal Ellen ten Damme meer richting de popmuziek gaan. Het is tevens haar derde Nederlandstalige album.
Veel van de teksten zijn ontstaan door een samenwerking tussen Ellen en, dichter en schrijver, Ilja Leonard Pfeijffer. Deze samenwerking is al in 2009 begonnen en blijkt zeer succesvol.

ellen_allesdraait.cover

“We bespreken de wereld, het gruwelijke en grappige leven, ik vertel, hij noteert. Thema’s worden bepaald. ‘Terug in Nederland, krijg ik teksten opgestuurd, ik mag ermee doen wat ik wil, soms verander ik iets. Het resultaat daarvan noemt Ilja vervolgens steevast “onacceptabel, maar – toegegeven – veel beter!” “Het album is autobiografisch, maar niet klef.”

25 september is het album verkrijgbaar. De eerste single zal 2 september uitkomen.

 

Geef een reactie

