Single ‘Call Me Maybe’ van Carly Rae Jepsen dubbel platina

(Alles Muziek) – Begin dit jaar hadden nog maar weinig mensen van Carly Rae Jepsen gehoord, maar nu kan niemand meer om de 26-jarige Canadese heen. Met haar single ‘Call Me Maybe’ scoort ze een van de grootste hits van het jaar. Van de single zijn wereldwijd al meer dan zeven miljoen exemplaren verkocht en het nummer stond in maar liefst 37 landen, waaronder Nederland, op de eerste plek in de iTunes-chart. Ook in de Amerikaanse Billboardlijst bereikte de single de nummer 1-positie en bleef daar vervolgens wekenlang staan.

In ons land heeft ‘Call Me Maybe’ inmiddels de status van dubbel platina behaald voor meer dan 40.000 verkochte downloads. Daarnaast is de single in Nederland meer dan drie miljoen keer beluisterd via streaming platforms zoals Spotify en Deezer. In de maanden mei en juni was ‘Call Me Maybe’ zelfs de meest gedraaide single in Nederland.

‘Call Me Maybe’ is de eerste single van het album ‘Kiss’, dat op vrijdag 14 september zal verschijnen. De zangeres, die in 2007 derde werd bij ‘Canadian Idol’, werkte voor dit album samen met een indrukwekkende lijst songwriters en producers, zoals Max Martin, Dallas Austin en Red Foo van LMFAO. “Dit zijn ideeën voor nummers en songteksten waar ik al jaren mee rondloop”, aldus Carly. “Het is een pop-album. Het is geïnspireerd door Robyn, Madonna, The Cars en – geloof het of niet – James Taylor.”

Hieronder de nieuwste single “Good Time”, een duet met Owl City

Geef een reactie

