George Michael viert Wham!-jubileum met nieuwe solosingle

Op vrijdag 29 juni is het precies 30 jaar geleden dat ‘Wham Rap’, de allereerste single van Wham!, de Britse hitlijst binnenkwam. Om dit heuglijke feit te vieren brengt George Michael op die dag een gloednieuwe single uit, getiteld ‘White Light’. Hij kondigde het nieuws aan in een door hemzelf geschreven persbericht, in de openhartige, humorvolle stijl die zijn Twittervolgers inmiddels van hem gewend zijn.

‘Hoewel ik weet dat het traditie is in de muziekindustrie om op zo’n moment de honderden miljoenen verkochte albums en het aantal verbroken records te melden, of alle ontvangen awards, wil ik hier gewoon dankjewel zeggen’, schrijft George. ‘Ik ben echt gezegend en ‘White Light’ is mijn manier om iedereen die deel heeft uitgemaakt van mijn succes te bedanken. En ik bedoel echt iedereen, ook de pers!! Dat het maar lang mag voortduren.’

‘White Light’ zal vanaf vrijdag 29 juni op de radio te horen zijn, en is vanaf vrijdag 6 juli verkrijgbaar. Op dit moment werkt George Michael aan een nieuw studioalbum, het eerste sinds zijn hit-album ‘Patience’ uit 2004.

Afgelopen week waren er ook nog een geruchten van een reünie van de band, deze werden echter snel weer de kop ingedrukt met de mededeling dat dit echt niet gaat gebeuren. Echter zijn geruchten in muziekwereld vaak waar en wie weet komen ze toch nog eenmalig bij elkaar. Doe je linkeroorbel maar vast in!

Geef een reactie

