Leeroy draait door : Galtar Riddim 2.0

Na drie jaar studiowerk met producer Hayzee is het moment dan eindelijk aangebroken: ‘Leeroy Draait Door’, het debuutalbum van Leeroy, zal op vrijdag 25 mei verschijnen. Leeroy, die samen met Hayzee en MC Akwasi de Nederlandstalige rapformatie Zwart Licht vormt, is tevreden met zijn eerste soloalbum. “Ik ben technisch beter geworden, live heb ik met Zwart Licht enorm veel meters gemaakt en tegelijkertijd ben ik volwassen geworden.”

‘Leeroy Draait Door’ is totaal anders dan een album van Zwart Licht. Akwasi doet mee, maar slechts op enkele tracks. Bovenal zijn de producties heel anders dan de grime- en dubsteptracks die producer Hayzee voor Zwart Licht maakt. Over de samenwerking met zijn producer is Leeroy duidelijk: “Ik ken hem sinds…altijd. Hij weet wat ik zoek en we hebben aan twee woorden genoeg. Als hij mij een beat stuurt kan ik er op spitten, zo simpel is het.” Andere samenwerkingen komen eveneens uit kamp Nebulon. Ook zijn er tracks met blazers en percussionisten.

Onlangs verscheen een indrukwekkende videoclip voor de Zwart Licht-track ‘Galtar Riddim 2.0’. Dit nummer komt als bonustrack op ‘Leeroy Draait Door’.

Geef een reactie

