Kerstalbum nummer 3 : Noël ! Noël !! Noël !!!

 Een kerstalbum zoals dit mag best met een paar uitroeptekens gepaard gaan. Want op ‘Noël ! Noël !! Noël !!!’ is een indrukwekkend aantal bekende artiesten bij elkaar gebracht om Engels- en Franstalige kerstklassiekers te zingen. Zo vertolkt Jamie Cullum ‘Let It Snow’, zingt Iggy Pop ‘Little Drummer Boy’ en is niemand minder dan “First French Lady” Carla Bruni te horen op ‘Jolis Sapins’. Verder werkten onder andere Madeleine Peyroux, Rufus Wainwright, Ayo en Mika aan het album mee.

De kersthits zijn gearrangeerd door de legendarische Franse filmmuziekcomponist Michel Legrand, die muziek schreef voor filmklassiekers als ‘Les Parapluies De Cherbourg’ en ‘The Thomas Crown Affair’. De bijna 80-jarige Legrand dirigeerde daarnaast het Symphonic Orchestra dat de artiesten begeleidt en componeerde een geheel nieuw nummer: ‘Noël d’Espoir’.

“Ik voel me vereerd dat ik deel uitmaak van deze collectie van Monsieur Legrand”, aldus Jamie Cullum. “en ik bevind me in veelbelovend gezelschap. Dit is GEEN typisch kerstalbum. Gelukkig maar!””Ik geloof dat ik nu wel een wit voetje bij de kerstman heb gehaald”, voegt Iggy Pop – die op het album zelfs Frans zingt – daaraan toe.

Hier is te zien hoe het album tot stand kwam.

Geef een reactie

