Sef laat je realiseren dat je gelukkig bent op ‘De Leven’

Na succesvolle gezamenlijke projecten met The Opposites, Dio, The Partysquad en natuurlijk zijn groep Flinke Namen is het nu aan Sef solo. Op 25 november brengt de rapper zijn langverwachte soloalbum ‘De Leven’ uit.

Na de release van de eerste gelijknamige single van ‘De Leven’, kreeg Sef vaak dezelfde vraag: “Heb je niet het verkeerde lidwoord gebruikt?” Nee dus. “Het verbaast me dat mensen denken dat ik per ongeluk ‘de leven’ in plaats van ‘het leven’ zeg.”, verklaart de rapper.

“Ik maak over het algemeen niet veel taalfouten. ‘De Leven’ gaat over je realiseren dat je gelukkig bent. De meeste mensen doen dat pas als het geluk voorbij is, weet ik nu.”

Net als op de single ‘De Leven’ hoor je op het album geen echte hip hop of r&b. Sef: “Ik laat genres los op De Leven. Het is niet hip hop of r&b, het neigt meer naar het overkoepelende pop. Mensen vinden pop altijd een soort belediging. Zodra het dat stempel krijgt, vinden mensen het niet meer leuk. Ik vind pop juist het übergenre.”

Tracklist van ‘De Leven’:

• De Leven
• Diamanten met Hans de Booij
• Renaissance Man met Willie Wartaal & Adje
• Robot Sex met Willie Wartaal & Bas Bron
• Zombies
• Cinderella
• Negen Tot Vijf
• De Wereld In
• Ik Weet Niet Goed met MC Fit & Dio
• Het Nachtleven
• De Groeten
• Op Een Bankje
• Blits met Jiggy Dje
• Flashy met Faberyayo

Geef een reactie

