Afscheid van R.E.M (1980 – 2011)

Deze week kwam het nieuws dat de band R.E.M er na 31 jaar mee stopt. Normaal plaats ik snel iets op de site en dan is het klaar. Nu was het echter anders mede doordat R.E.M een groot gedeelte van mijn jeugd aanwezig was.

In de jaren ’90 heeft R.E.M maar liefst 9 albums uitgebracht, waaronder de meest bekende; Automatic For The People.  Gek genoeg heeft dat album nooit de nummer 1 status bereikt maar bleef net op nummer 2 hangen. Wel heeft dit album het 106 weken volgehouden.

Ik heb de hele week goed na kunnen denken over welk nummer voor mij de meeste indruk heeft gemaakt, best moeilijk kiezen tussen alle 64 singles, en het is gelukt. Het nummer What’s The Frequency, Kenneth? is voor mij het nummer van R.E.M

Van de band: “To our Fans and Friends: As R.E.M., and as lifelong friends and co-conspirators, we have decided to call it a day as a band. We walk away with a great sense of gratitude, of finality, and of astonishment at all we have accomplished. To anyone who ever felt touched by our music, our deepest thanks for listening.” R.E.M.

Geef een reactie

